Parodos „Lietuvos paveldo vertybės UNESCO sąrašuose ir registruose“ edukacija
Jurbarko rajono savivaldybės bibliotekoje veikia interaktyvi paroda, skirta Lietuvos paveldo vertybėms, įrašytoms į UNESCO sąrašus ir registrus. Lietuva jų turi 11 (Vilniaus istorinis centras, Kuršių nerija, Kernavės archeologinė vietovė, Struvės geodezinis lankas, sutartinės, Baltijos valstybių dainų ir šokių šventė, kryždirbystės tradicijos, Baltijos kelio dokumentai, Radvilų archyvai, Liublino unijos akto dokumentais, Žuvinto biosferos rezervatas), kurias vienija ypatingas žmonių bendradarbiavimas, kultūros ir gamtos sambūvis, aktualus visais laikais.
Parodos stendai, kuriuos kūrė Vilniaus dailės akademijos Grafinio dizaino katedros baigiamojo kurso studentai, supažindina su visomis į UNESCO sąrašus ir registrus (UNESCO pasaulio paveldo sąrašą, programos „Žmogus ir biosfera“ biosferos rezervatų tinklą, Reprezentatyvųjį žmonijos nematerialaus kultūros paveldo sąrašą, tarptautinį registrą „Pasaulio atmintis”) įrašytomis Lietuvos paveldo vietovėmis, tradicijomis ir dokumentais.
Kovo 14 d. vyko pirmoji šios parodos edukacija, kurią sudarė teorinė ir praktinė dalys su užduotimis. Joje dalyvavo Šakių „Žiburio“ gimnazijos mokiniai. Edukaciją vedė paveldo programų vadovė Renata Vaičekonytė Kepežinskienė.
Teorinėje dalyje kartu su edukacijos vadove buvo aplankyti stendai, kurie pristato materialųjį, nematerialųjį ir dokumentinį paveldus. Kiekviena vertybė pristatyta atskirai ir išsamiai apibūdinta. Mokiniai sužinojo kuo Lietuvos vertybės, įrašytos į UNESCO sąrašus ir registrus praturtina pasaulio kultūros ir gamtos paveldo lobyną.
Mobilios programėlės U CHAT pagalba edukacija persikėlė į virtualią erdvę. Mokiniai galėjo susipažinti ir ,,pabendrauti“ su interaktyviais ir žaismingais vertybėms neabejingais personažais.
Praktinė edukacijos dalis vyko komandomis. Pasiskirsčius grupelėmis, sugalvojus pavadinimą ir išsirinkus komandos kapitoną, naudojant užduočių lapus bei mobiliąją programėlę, buvo ieškoma atsakymų apie visus tris – materialųjį, nematerialųjį ir dokumentinį – paveldus. Mokiniai nežinodami atsakymo galėjo jų ieškoti stenduose, o atsakę į visus klausimus juos pristatė kitoms komandoms. Diskutavo ir patys siūlė paveldo vertybes, kurios, jų manymu, leistų pažinti ir pristatytų mūsų kultūrą globaliam pasauliui. Laimėjusi komanda ir visi dalyvavę gavo prisiminimo dovanėles.
UNESCO organizacija, įrašydama į tarptautinius sąrašus skirtingų šalių vertybes, skatina pažinti kultūrų įvairovę, paveldą ir suvokti jo vertę globaliame kontekste, įtvirtinant taikos kultūros, solidarumo ir lygiavertiškumo principus.